Затвори Премести
Truden Web Site: Forums

Truden Web Site :: Преглед на тема - Буда
Въпроси/Отговори  •  Профил  •  Лични Съобщения  •  ТЪРСЕНЕ

 Буда Следващата тема
Предишната тема
Създайте нова темаНапишете отговор Truden Web Site Форуми » Будизъм Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
nq666tu



Регистрирация: May 24, 2004
Мнения: 331
Местожителство: някаде из тъмното

МнениеПуснато на: 25 12 2004 17:27
 Заглавие: Буда
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Що е то?
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
Анахрония Парадоксова
Гост





МнениеПуснато на: 10 01 2005 16:25
 Заглавие: Re: Буда
Отговорете с цитатВърнете се в началото

nq666tu написа:
Що е то?
Думата Будха или Буда на санскрит означава пробуден, просветлен.... Същата дума човечеството ползва за да назове основоположника на Будизма - принц Гаутама Сидхарта, живял около 563-484 г.пр.н.е., рода му е от кастата на кшатриите по северната долина на р. Ганг. Племето, където баща му е бил потомствен Раджа се нарича Шакия.. По времето на своите лутания напред, назад той сам нариче себе си Шакия Муни - търсещия просветление от племето Шакия....Търсенията му продължават някъде от 25-29 му година докъмто станал на 40, после постигнал Просветление и се превълнал в Будхха - Просветлен. След като се случва това към него естествено се спуска поток от любипитни също търсещи просветление хора... Той къде обяснявал, къде мълчал, къде показвал ботанически обекти (Потърси коана с цветето на Буда)..През целия си живот нито веднъж не е споменал думата Бог, Абсолют, Душа...по отношение на учението си. И до ден днешен за една част от будистите - последвателите на Хинаяна - Малката колесница на будизма, която повече се доближава до ранния будизъм в Буда няма нищо божествено, той е просто УЧИТЕЛ.- По сведения на самите будисти Гаутама умира някъде към късните 90 години а може и по-рано след една доста богата вечеря с еленско месо... Има сведения че то не е било достатъчно читаво и прясно за старичкия стомах. Това е Буда в общи линии
 
Анахрония Парадоксова
Гост





МнениеПуснато на: 10 01 2005 16:51
 Заглавие: Re: Буда
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Ето ти и тука един будистки текст, за кото се счита че е почти "изваден от устата на Буда" макар че не може да се каже че един превод от превода на превода е съвсем неподправен но поне не е тълкувателен... Т.е. писали са го орица дето го познават Будата някога...
После ние западняците сме го превели и в България е дошъм втори, трети езиков транслейт но все пак важи ...Това е най-древното от будизма.. От текста мисля ще ти стане горе-доле ясно кво такову е бил тоз Буда

“Сутра за Ватсагора и огъна”
(Агни-ватсаготра-сутранта)
пак там стр 20,23

Така съм чувал. Веднъж в Шравасти Възвишения пребивавал в Джетавана, градината на Ананатхапиндада. Тогава странствуващия монах Ватсагора се отправил натам, където се намира Възвишения. Пристигайки, той поздравил Възвишения. И след като разменил приятелски думи за поздрав той седнал до него. Седнал до него, странствуващият монах Ватсагора казал на Възвишения следното:
“Как стоят нещата, о, Гаутама? Застъпва ли господарят Гаутама възгледа, че светът е вечен, че единствено това е истина, а всичко друго е погрешно?”
“Не, Ватса, аз не застъпвам възгледа, че светът е вечен, че единствено това е истина, а всичко друго е погрешно.”
“Как стоят нещата, о, Гаутама? Застъпва ли господарят Гаутама възгледът, че светът е преходен, че единствено това е истината, а всичко друго е погрешно?”
“Не, Ватса, аз не застъпвам възгледът, че светът е преходен, че единствено това е истината, а всичко друго е погрешно.”
“Как стоят нещата, о, Гаутама? Застъпва ли господарят Гаутама възгледът, че светът е ограничен, че единствено това е истината, а всичко друго е погрешно?”
“Не, Ватса, аз не застъпвам възгледът, че светът е ограничен, че единствено това е истината, а всичко друго е погрешно?”
“Но как е тогава Гаутама? Дали господарят застъпва възгледът, че светът е неограничен, че единствено това е истината, а всичко друго е погрешно?”
“Не, Ватса, аз не застъпвам възгледът, че светът е неограничен, че единствено това е истината, а всичко друго е погрешно?”

....Следват въпросите дали душата и тялото са едно и също, дали са различни, дали Съвършения съществува след смъртта, дали не съществува, дали същестува и не съществува, дали нито съществува, нито не съществува, и винаги отговорът на Буда остава същият. Тогава Ватсагора казва:
....”Какъв недостатък вижда господарят Гаутама в тези възгледи, че изобщо не ги признава?”
“Светът е вечен, това е, Ватса, възглед-тъсталак, възглед-пущинак, възглед-спазъм, възглед-треска, възглед-окови, той е изпълнен със страдание, изпълнен с трудности, изпълнен с отчаяние, изпълнен с мъки и не води до отказ, до безметежност, до премахване, до успокоение, до познание, до просветление, до угасване.”
същото се казва за всички останали възгледи, после Буда заключава:
“Този недостатък, Ватса, виждам в тези възгледи, та изобщо не ги признавам”
“А застъпва ли господарят Гаутама някакъв възглед?”
“Чужди са на Съвършения, Ватса, всякакви възгледи. Понеже, Ватса, Съвършения е постигнал следното познание: това за телесността (рупа), това за възникването на телесността, това за гибелта на телесността, това за усещането, за възникването на усещането, това за гибелта на усещането, това за нагласите, за възникването на нагласите, това за гибелта на нагласите, това за познанието, за възникването на познанието, това за гибелта на познанието. Затова, казвам, чрез изчезването, отхвърлянето, премахването, отказа и отклоняването на всякакви мнения, на всякакви безпокойства и всякакво натоварване с представите за “Аз” и “мой” Съвършения е съвършено свободен”.
“Но къде, о, Гаутама, се преражда монаха, чийто дух е така свободен?”
“Прераждане, Ватса, не е подходящата дума.”
“Значи той, о, Гаутама, не се преражда?”
“Непрераждане, Ватса, не е подходящата дума.”
“Значи, той, о, Гаутама се преражда и не се преражда?”
“Прераждане и непрераждане, Ватса не са подходящите думи.”
“Значи, той, о, Гаутама нито се преражда, нито не се преражда?”
“Нито прераждане, нито непрераждане, Ватса, не са подходящите думи.”
“На въпроса: “Но къде, о, Гаутама, се преражда монаха, чийто дух е така свободен?” ти отговаряш: “Прераждане, Ватса, не е подходящата дума.” На въпроса: “Значи той, о, Гаутама, не се преражда?” ти отговаряш: “Непрераждане, Ватса, не е подходящата дума.” На въпроса: “Значи, той, о, Гаутама се преражда и не се преражда?” ти отговаряш: “Прераждане и непрераждане, Ватса не са подходящите думи.” На въпроса: “Значи, той, о, Гаутама нито се преражда, нито не се преражда?” ти отговаряш: “Нито прераждане, нито непрераждане, Ватса, не са подходящите думи.” Тогава, о, Гаутама, аз изпаднах в незнание, обърках се и яснотата, която получих от предишния разговор с господаря Гаутама сега се изгуби.”
“Доста е назнанието, Ватса, доста е объркването! Дълбоко е, Ватса, това учение, трудно е да се съзре, трудно е да се разбере, изпълнено с покой е то, възвишено, недостижимо за мисълта, тънък усет е нужен за него, само на мъдреците понятно е то; за тебе, който се придържаш към други възгледи, в които намираш удовлетворение, в друго – наслада, следваш други правила и друго учение е трудно да го разбереш. За това, ватса, искам да ти поставя контравъпроси; отговори ми както смяташ за добре. Как мислиш, Ватса, ако пред теб гореше огън щеше ли да знаеш “Тук пред мен гори огън”?
“Ако пред мен, о, Гаутама, гореше огън щях да зная:”Тук пред мен гори огън”
“Ако сега, Ватса, някой те попиташе:”Чрез какво гори този огън, който гори пред теб?” как би отговорил, Ватса на този въпрос?”
“О, Гаутама, ако ме попитаха “Чрез какво гори този огън, който гори пред теб?”, то аз Гаутама бих отговорил:”Този отън гори пред мен, чрез горивото, тревата и дървото.”
“Ако сега, Ватса, огънят пред теб угаснеше, щеше ли да знаеш “Този огън пред мен угасна.”?”
“О, Гаутама, ако огънят пред мен угаснеше щях да знам “Този огън пред мен угасна.””
“Ако сега, Ватса някой те попиташе:”В коя посока е отишъл огънят, който угасна тук пред теб, в идточна, западна, северна или южна?”Как би отговорил, Натса, на този въпрос?”
“Това не е вярно, о, Гаутама. Понеже огънят е изял горивото, тревата и дървото, чрез които е горял, а друго не е било донесено, и така без храна ние го смятаме за угаснал.”
“Посъщия начин, Ватса, са премахнати, изкоренени подобно на изтръгнато от земята палмово дърво, унищожени и не подлежат на възникване в бъдеще телесността, усещането, съзнанието, нагласите и познанието, чрез които бихме определили Съвършения, ако пожелаем да го определим. Свободен от всякакво схващане, като телесност, усещане, съзнание, нагласи и познание, Съвършения, Ватса е дълбок, неизмерим и трузно достижим като морето. Възникване не е подходящата дума, невъзникване не е подходящата дума, възникване и невъзникване не е позхадящата дума, нито възникване, нито невъзникване не е подходящата дума.”

След тази реч странствуващия монах Ватсагора казал на Възвишения следното:”О, Гаутама, както ако в близост до някое село или пазарско градче расте голямо дърво сала, и вследствие на преходността неговите клони и листа окапят, кората падне и прогнилите му части се свлекат, и после то остане да стои там без слони и листа, без кора и прогнили части, често, представляващо само здрава сърцевина. Чудесно, о, гаутама, чудесно,о, Гаутама! Както ако човек изправи нещо приведено, о, Гаутама, или ако разкрие нещо скрито, о, Гаутама, или ако покаже пътя на някой заблуден, или ако донесе лампада в мрака, за да могат всички които имат очи да видят формите (на нещата), така възвести учението господарят Гаутама по различни начини. Намирам убежище про господаря Гаутама, в учението и в общината на монасите. Нека от днес и докато съм жив, господарят Гаутама ме смята за свой последовател мирянин, който е намерил убежище при него.”
 
Toshe



Регистрирация: May 19, 2004
Мнения: 33

МнениеПуснато на: 11 01 2005 05:37
 Заглавие:
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Само незнам с каква идея Нящо пуска тая тема, но се надявам, че той наистина знае. Нека не използваме Буда като нарицателно за Гуатама Сидхарта или Буда Сакямуни понеже е петият исторически Буда и заявява , че след него ще още хиляда. Освен това нещата които преподава тогава са само малка част от Законът на Буда. Най-интересното и най неразбираемото дори и за най-големите будистки учители се съдържа в няколко негови думи които малцина разбират.
“През живота си не предадох никакъв Закон”
“Толкова необхватно, че няма външност и толкова мъничко, че няма вътрешност”.
"Никой закон не е окончателан, никой закон не е точен, никой закон не е изчерпателен, никой закон не е верен."
Е вече ги прочетохте, но е твърде вероятно да не сте разбрали повече от милиграм от съдържанието им.
Сега понеже сме хора и трябва да сме практичнии нека, който може да си поизясни що е то "Буда-същност".
"След като един възглед е формиран, той може да ръководи човешкия живот, да властва над разума му и дори над неговото щастие, гняв, скръб и радост. Това е нещо придобито. С течение на времето той се слива с човешкото съзнание в самия мозък и формира човешкия характер.
Формираният възглед ще препречи и ще ръководи живота на човек. Човешките схващания обикновено са егоистични или дори по-лошо. По този начин ще се получи мисловна карма, а след това човек е ръководен от кармата. Човек е контролиран от Главното съзнание. Когато главното съзнание отслаби своята бдителност и е заместено от хрумванията, това означава, че сте се предали безусловно и вашият живот е контролиран от тези неща.
Вие самите сте първоначална същност, която е неизменима. Все пак, човек е склонен на формира възгледи, когато се опитва да разбира нещата и тези възгледи не са той самия. Ако човек не формира мнение, когато разглежда даден проблем, той ще получи разбиране от своята добра природа – истинското собствено разбиране – и ще се справи с проблема с доброта. Колкото повече показвате истинското си “аз”, толкова по-възвишени са мислите ви, по-близо ще сте до истината и все повече ще откривате себе си в царството на вашата добра природа. Човешката първоначална природа е била оформена, когато човешкото тяло е съставяно от частици в извънредно, извънредно микроскопично състояние, затова е неизменима. Когато човек разчупи своята рамка на мислене, той лесно ще почувства и възприеме своя добър нрав, предразположение, фундаментална природа и характер, които са оформили неговото истинско “аз”.
Главното съзнание няма да промени своята природа заради възгледите, които е произвело. Човешката природа може да бъде погребана вътре, покрита или напълно обкръжена от различни възгледи и различни видове карма и да не може да се прояви, но няма да се промени. Защото кармата не притежава толкова малка субстанция. Кармата е направена в светското общество и е съставена от земни субстанции, така че не може да достигне такова микроскопично състояние. Все пак, във времето когато е направен човешкият живот субстанциите са извънредно микроскопични. Затова кармата не може да се смеси с тях, просто човешката природа е погребана в нея. Първоначалната природа има собствено виждане за нещата. Ако можете наистина да изкорените придобитите възгледи (понятия, мнения, схващания) и да имате виждането на вашата първоначална природа, вие сте се върнали на мястото, от където сте дошли. Вашето първоначално понятие е понятието за мястото, където всеки първоначално е бил създаден. Но е много трудно да се изкоренят придобитите идеи, защото точно това е култивацията.
Законът има различни проявления на различни нива. В това ниво той има проявлението на това ниво. Тъй като вие сте същество, породено в това ниво, сте идентифициран с понятието за Закона на това ниво. Когато истинската ви природа се изяви, вие сте получили нейния критерий за познание и този критерий не е нищо друго освен вие самите.
Кармата няма критерии за Истина-Доброта-Търпение. Тя съизмерява нещата чрез критериите на възгледа във времето, когато този възглед е бил формиран, което може да превърне човек в “изпечен хитрец”, както казват обикновените хора или в човек мъдър по земному. Това е така и защото различните видове мисловна карма, които култиваторът е натрупал по време на своята култивация, имат ефект върху самия култиватор и го затрудняват в неговото самоусъвършенстване. Ако човек няма кармични пречки, той ще открие, че е много лесно да се самоусъвършенства. Ако кармата е била формирана в определено състояние или при определени условия на нравствените норми в предишни години, тогава тя ще оценява нещата чрез такъв критерий. Ако са образувани много от тези неща, човек ще е контролиран от тях през целия си живот. Ако формираният възглед смята нещо за добро или лошо, човекът също ще го смята за добро или лошо и ще мисли, че то трябва да се направи по такъв начин, но той самият ще е изгубен. Той е напълно заобиколен и покрит от придобитите възгледи, които не са добри в тяхната природа. Той е загубил истинските критерии за собствено разграничаване между добро и зло.
Възгледът се формира в мисълта на мозъка. Мисловната карма, породена от възгледа образува кармична маса над главата. Има ли добри възгледи? Будизмът твърди, че дори едно движение на съзнанието поражда карма. Всъщност, съдено по по-високи критерии или по-високи стандарти на Истина-Доброта-Търпение, така нареченият добър възглед също ще има промяна.
Всички обикновени хора, живеещи на света, са неспособни да открият себе си. Този възглед управлява човек не само за едно съществуване, а завинаги. Той ще си отиде ако се промени. Иначе ще контролира човека завинаги. Когато възгледът става по-силен и по-силен човек наистина ще се изгуби. Има поговорка, че кармата привлича карма. Сега човекът е събрал толкова много карма! Погледнете тези обикновени хора! Те дори не знаят какво правят по цял ден и за какво живеят.
Различните хора с различни вродени качества имат различна природа на просветление. Това е принцип, който аз разкрих тук. Някои хора могат да получат разбиране за него, защото те са развили тяхната Буда-същноcт и те са обещаващи. Други хора не могат да получат просветление за него, защото са погребани твърде дълбоко от придобитите идеи и възгледи и те са безнадеждни."
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
Ananda



Регистрирация: Jan 10, 2005
Мнения: 68

МнениеПуснато на: 11 01 2005 15:38
 Заглавие:
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Нящууу хубаво е пуснал тази тема, но товая за многото Буди е твърде Махаянксо, твърде религиозно и твърде противно на най-древните текстове на будизма. Няма начин едно така мащабно разпространило се учение да не се превърне в култ подобен на религиозния, с течение на времето и будизма започва да мяза на религия но Гаутама който е оповестил учението едва ли е имал това пред вид. И едва ли е броил колко Буди е имало преди него и колко ще има след него. Това е работа на негови недотам просветлени последователи, които не са освободени от влиянието на Индуизма и на други недотам чисти от религиозност и мистичност учения. Гаутама е дал тласък на развитието на будистката община и начина на предаването на Учението - от учител на ученик. Формулирал е пътят за постигане на просветление и освобождение от кръговрата на страданието - самсара - това не означава, че той се е слял с нещо божествено или че самият той носи Божествеността или Просветлеността по някакъв мистичен начин. Самият Буда избягва дори да отговаря на метафизични въпроси наричайки всички твърдения по тах възглед - г ъсталак, възлед - носещ страдание. Интересното е че просветлеността или тая Будха или Буда е състояние достъпно за всички същества. В много текстове се споменава за Буди - т.е. не един просветлен, но Буда - Гаутама Сидхарта бидейки Просветлен, Блажен и Освободен е свободен именно от превъплъщения и прераждане. Самият Гаутама няма амбицията да спаси света от страданието, той иска да покаже на човека как всъщност страданието е породено от погрешното схващане на реалността и предлага път за освобождение от това погрешно схващане.Потокът на Дхарма е свободен от крайни и характеристики, различия и отделности. Мисля, че ако за европееца е важно за да разбере будизма,трябва да развенчае неговата мистичност и легендарност, която легендарност не успява да заблуди Будистките Бодхисаттви и именно за това те са така, как да кажа Просветлени . Религиозността в будизма е онова, което може би исторически му помага да се разпространи чак до Китай и Япония - и именно там Буда е развенчан от Божественост в Дзен и Чан, (независимо че те произлизат от Махаяна), където дори сутрите или свещените текстове на мъдростта не са от толкова голямо значение, колкото Лечното постигане на Просветлението - В Дзен Буда-природата може да се открие и в най-ниското - използван е примера - изсъхнало говеждо лайно.
Буда - Гаутама Сидхарта е целял да освободи човека от Абсолюти, от крайности и противоположности , предлагайки му Средния път, който не се отнася само до поведението и възгледа, но и за съжденията и определенията относно света. Хората не че са толкова егоисти - (всяко и най състрадателното същество вярващо в Аза предизвиква страдание и страда), колкото имат погрешна представа за реалността делейки я на отделности - себе си, мое, чуждо, вън и вътре... В будистката онтология реалността е непрекъснат поток от каузално пораждащи се и загиващи (но неизчезващи а трансформиращи се) елементи - дхарми - те са свободни от характеристика и определение. Азът, Егото, Представата за притежание на Нещо е илюзия, погрешно схващане на реалността. Няма нито един отделен Аз реално съществуващ - погрешното схващане че си отделен води до страдание както и до погрешното желание да присъстваш винаги един и същ - под това име и тази форма, така хората сами удържат илюзията за отделност и страданието във всеки един момент - тъй като потока от дхарми който претставляват реално непрекъснато се мени и е в непрекъсната зависимост от външни фактори - то е напълно погрешно схващането да кажем че Азът съществува реално, той и произтичащата от вярата в него привързаност водят до страданието. Това, че всеки ден вярваш в Аза си и пораждаш илюзията че съществуваш същия и отделен отново и отново, води до натрупване на грешки - дела, чиито плодове носят безкрайна верига от следствия. Най - важното следствие е, че съществото в момента своята смърт погрешно желае да бъде същото, неприемайки реалната промяна на потока, то поражда ново раждане. Така затваря цикъла на самсара. Това не означава че будизма приема че съществува реално Аз или Душа или каквато и да е друга непроменлива природа, която да се преражда и да прескача от един живот в друг. Желанието като акт на действие, като движение и причина, поражда следствие..новото същество по природа е причинено от изчезването на старото, делата на старото са причина за слествия във всички светове. Прераждането не се осъществява като цикъл във времето..,процесът е сложен и независим от история, минало, бъдеще, тук и сега, преди и тогава. Мисля че най-важното е че думата, името Буда трябва именно да се свързва с основоположника на учението - което е брилянтно лагически структурирано, етическата му стойност надхвърля стойността на всички религии многократно и същевременно предлага една свободна от абсолюти онтология, която би могла да помогне на съвременния човек да се освободи от грубата родена в Европа метафизика, от слабостите на Абсолютните и крайни понятия. Още повече, че не предлага култ а път, в който учителя, а не Водача или Месията присъстват само в началото - после, след като Егото се разпадне учителя, камъка на пътя, онзи която м и беше враг вчера не са отделни от мен ..., не се предлага и обещава Рай, награда, не се ласкае Егото на последователя с ценности. Няма манипулация, няма заплаха, няма награда. Нирвана или Освобождението от страданието и угасването на желанието не е определена с думи, не е обещано Блаженство. Тя е състояние на възприятие на реалността без Егото, не можем да разберем преди да сме се освободили от него, а без него Аза ни вече не съществува. Езика, думите,тежките понятия на европееца тук трябва да отпаднат , защото реалността е свободна от граници, отделности и крайни характеристики - тя е в средата на определението. Но тъй като живеейки в един езиков свят хората са ограничени от крайните думи, Просветлението е неезиков акт на възприятие, над представите, идеите и всичко останало.

"Учителят Дунгуо запитал Джуандзъ :
- Това нещо, наречено Дзен – къде се намира?
Джуандзъ отговорил :
- Няма място, където то да не се намира.
- Е, найде – отвърнал Учителят Дунгуо – бъди по-недвусмислен!
- То е в мравката.
- Толкова ниско нищо като нея?
- То е в просото.
- Но това е още по-ниско!
- То е в керемидите и в глинените парчета.
- Как може да бъде толкова ниско?
- То е в урината и в изпражненията"

Самият Бодхидхарма, който разпространява Будизма в Далечния Изток казва - Няма нищо свещено.
Аз бих добавила - а пък мистичното заблуждава правилното възприятие., а реалността щети избоде очите и пак не я виждаш
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
Masics



Регистрирация: Jan 01, 2005
Мнения: 29

МнениеПуснато на: 22 01 2005 12:37
 Заглавие: Обяснете ми кратичко
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Участници в този форум,
моля помогнете ми да се ориентирам във вашите схващания.
Долових, че отричате онова, което ни припомня трудното знание само защото изхожда от Учението дадено от Христос. Разбираемо е че щом сте прегърнали друго учение ще ви боли, че останалите не го споделят на 100%. Просто така е устроен човек – привързва се към онова в което е повярвал. (Макар, че вие говорите против привързването.)
Правилно твърдите, че начин на предаване на едно Учение е от Учител на ученик. И Исус е желал учениците после да споделят Благата вест за Любовта от уста на ухо, а не да се създават догми, канони институции.
Питам ви как днес в илюзорното (според вас) ежедневие вие поемате Учението на Буда? Та нали книгата не учи, тя само информира. В момента, в който някои от нас пречупи през себе си нещо от истините в книгите, те стават лъжеистини – независимо дали осъзнаваме или не това. Та - как вървите по Пътя без Водач? На какво се основава сигурността в правилната посока на избрания път?
И защо не приемате да се осмислят понятия като душа, Отец, Бог, Абсолют, Дух на живота, Свети Дух?
Струва ли ви се логично, че по отношение на Учението си Буда не е споменавал думите Бог, Абсолют, душа просто защото мъдро не е говорил за неща, до които Източникът на Знанието, което е получавал, няма допирни точки.
Навярно не отричате, че човечеството е в ранен стадий на разумно развитие и над него има по-разумни братя, извънземни цивилизации. Според вас възможно ли е една от тези цивилизации да праща на Земята Аватари, които подобно на Буда да донасят до човешкото съзнание съответни истини, знания – според нивото на развитието ни? Но те да не се явяват Свръхсъзнания, каквито са Източникът на Материалното Битие – нека го наречем Абсолют; и Източникът на Духовното Битие – нека го наречем Отец на човечеството. (за да не ползваме внасящото объркване понятие Бог)
Моето разбиране е че душите са нещо подобно на уплътнени искрици, които Отец е отделил от себе си. Тези искрици съдържат предначертание, дадено от Отец и имат способността да се зацепят за материалната човешка тъкан. В този смисъл те преобразуват материята, одухотворяват я, творят. Те не са непроменими, (дори обратно) макар и да носят качеството безсмъртие. Пак в този смисъл всеки човек, носейки тази частица би могъл да се схваща като малък бог, ако твори по божиите закони и успее да открие и се посвети на предначертанието си.

Имам и други въпроси, но нека все пак не се разпростираме нашироко, за да са по-ясни дискусиите.
Как състоянието Нирвана ви помага да общувате с децата си? Или с други, които смятате за братя и сестри, но не искате да ги назовете приятели? Имате ли въобще нужда от топло, добронамерено общуване или това е илюзия?
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
nq666tu



Регистрирация: May 24, 2004
Мнения: 331
Местожителство: някаде из тъмното

МнениеПуснато на: 31 01 2005 18:01
 Заглавие:
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Аз ли4но при цялата ми любов към разхождането по трудните нерви, Masics, всъщност не отри4ам нито Исус, нито Бог. Но отри4ам, 4е трудното знание е знание, изхождащо от Исус. И твърдя, 4е трудното знание е само с един единствен изто4ник - Легион. Е, ако това ще е някаква утеха на засегнатите - може666е и по- зле да е (например да е идващо от ангела на бездната, който по еврейски се нарича Авадон {Т.е.: Погубител.}, а на гръцки се именува Аполион,
а виж, това си е много по-зле)...

Будизмът не е религия, Буда не е Бог. Как се възприема будизмът ли - ами ли4но!

Слез на земята - тук при нас никакви извънземни нищо не носят, а абсолюта е някаде там при досиетата Х...

Нирвана, та нирвана... За едната бройка да кажа нящу нецензурно по нейн адрес...
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
nq666tu



Регистрирация: May 24, 2004
Мнения: 331
Местожителство: някаде из тъмното

МнениеПуснато на: 31 01 2005 18:04
 Заглавие:
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Благодаря на вси4ки, вклю4или се по темата за дадената информация
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
nadejba



Регистрирация: Nov 16, 2004
Мнения: 81
Местожителство: БЪЛГАРИЯ, РУСЕ

МнениеПуснато на: 03 02 2005 15:16
 Заглавие:
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Разрешете ми да изразя своето скромно мнение.
Защо толкова сложно и високонаучно се обяснява тази материя?
Ами аз се обърках в тази сложна терминология! Този форум е са широк кръг от хора, които се стремят да научат нещо полезно.Моля ви, свалете малко летвата.
Ето какво намерих за Будизма - мисля, че е по-лесно разбираемо.

Кой е бил Буда?
Буда е роден в Индия преди около 2560 години в кралско семейство и високоразвита култура. Младият принц се радвал на изключително привилегировани обстоятелства и до 29-та си година познавал само удоволствията. Когато за първи път излязъл от двореца, неговият свят се преобърнал. В три последователни дни той видял един много болен човек, старец и мъртвец. При осъзнаването на неизбежността на старостта, болестта и смъртта, както и непостоянството на всичко, той се почувствал дълбоко разтревожен. На следващата сутрин минал покрай йоги в дълбока медитация и умовете на двамата се срещнали. Вдъхновен от това, принцът напуснал дома и семейството си и се заскитал из страната в търсене на учения, които могат да надделеят смъртта и страданието. Той се обучавал при различни учители, но никой от тях не успял да го отведе до крайната цел.
На 35 годишна възраст, след шест години дълбока медитация, той осъзнал истинската природа на ума и бил просветлен. Пробудил се за същността на всички неща: всезнаещото пространство, което прави всичко възможно, неговата сияйна яснота, която игриво изразява богатството на ума и безграничната му любов, която не препятства нищо. През следващите 45 години Буда преподавал методите за достигане целта на просветлението на хиляди надарени ученици.
Кои са основните идеи в Будизма?
Има четири основни мисли, които дават траен смисъл на живота ни. Първото нещо, което оценяваме, е нашият много рядък и великолепен шанс да имаме възможността да се срещнем с просветлени учения, да бъдем способни да ги изучаваме и да работим с тях. Всички същества желаят щастие и искат да избегнат страданието. Дори една мравка би пълзяла много надалеч, за да избегне възможността да бъде убита, а човешките същества биха направили невъзможното, за да се чувстват добре. Затова срещата с учения, които носят трайно щастие, е много важна.
След това разбираме, че няма да имаме тази възможност завинаги. Всичко, което се е родило, ще умре; всичко, което e съставно, се разпада и всичко, което се е появило, ще изчезне. Времето ни е ограничено. Сигурно е, че животът ни ще свърши, но не знаем кога. Осъзнаването, че имаме този шанс сега и действително желанието ни да го използваме е също нещо изключително ценно.
Третото нещо, което разбираме, е че светът наистина представлява матрица от причини и следствия и че настоящите ни действия, думи и мисли ще станат нашето бъдеще. Независимо дали осъзнаваме или не, всичко, което правим, говорим и мислим, оставя впечатления както в нас самите, така и във външния свят. Тези впечатления по-късно се връщат при нас. Отрицателните впечатления най-вече се проявяват като страдание или неприятни ситуации в бъдеще, ако не използваме медитации, за да ги разтворим.
Накрая осъзнаваме факта, че няма алтернатива на ученията. Просветлението е най-висша радост. Няма нищо по-изпълващо и цялостно от това състояние на единство с всички неща, всички времена, всички същества.
Разбирането на тези четири фактора ни дава основата на будистката практика и медитация. Ако вместо това, обаче, се вкопчим в обичайните си ценности, не можем да избегнем страданието. Ако продължаваме да мислим: "Аз съм моето тяло" и "Тези неща са мои", старостта, болестта, смъртта и загубата ще бъдат изключително неприятни. Никой не може да избегне болката, ако си казва: "Тези неща с просветлението са прекалено сложни за мен", защото ако сме се родили, със сигурност ще умрем. Няма по-голяма цел в живота от това да откриеш ценности, които трайно преодоляват болката и страданието. Именно затова ползата от просветлението е неизмерима за нас и за другите същества.

http://www.diamondway.bg/faq_bg.html
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение ICQ Номер
nq666tu



Регистрирация: May 24, 2004
Мнения: 331
Местожителство: някаде из тъмното

МнениеПуснато на: 04 02 2005 18:45
 Заглавие: Будиски храм...
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Може ли да се опитам да отговоря поне от4асти на въпроса ти защо толкова сложно и високонау4но се обяснява тази материя...
Будисткият храм. Най-големият, който се описва единствено с думата -Огромен. Мнооого, ама много по-огромен от НДК.
А сега си представи цялото това Огромно сдание в едни малки, ама съвсем малки резби в камъка. Подобни на тази:

Image
Всяка картинка е загадка. В на4алото на храма картинките са лесни за разгадаване като смисъл. Примерно хора отдали се на сладострастие, които си висят нестабилно във въздуха, а до тях, сплотено и здраво стъпило на пода у дома си семейство. Колкото по-нагоре се изка4ва666, толкова по замотани стават загадките и някои ги ре666ават само професори по будизъм. Накрая стига666 върха на храма. А това е една вели4ествена гледка в небето от високото и скива666 да кажем някакъв неповторим изгрев на слънцето през 4ервени облаци. И само ако схващаш целия храм и знае666 отговора на всяка една загадка, тогава тази гледка е Нирвана.

Не е просто. И не бива да е просто. Инак не би било будизъм в истинския смисъл на думата.
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
nadejba



Регистрирация: Nov 16, 2004
Мнения: 81
Местожителство: БЪЛГАРИЯ, РУСЕ

МнениеПуснато на: 15 02 2005 16:26
 Заглавие: БУДИСТКА ПРИТЧА
Отговорете с цитатВърнете се в началото

За това не бива да се говори
(будистка притча)
Веднъж при Буда дошъл човек и докосвайки се до краката му, го попитал има ли Бог? Вечният въпрос!
Буда го погледнал внимателно и казал:
— Когато бях млад, много обичах конете и различавах четири типа коне. Първият — най-тъпият и упорит, колкото и да го биеш, все едно не те слуша. Такива са повечето хора. Вторият тип — слуша те, но само след като го удариш. И такива хора има много. Има и трети тип. Това са конете, които не е необходимо да биеш. Ти просто им показваш камшика и това е достатъчно. Съществува и още един тип коне, който се среща много рядко. На тези коне им е достатъчна и сянката от камшика.

Говорейки всичко това, Буда гледал човека в очите. После затворил очи и замълчал. Човекът също затворил очи и седял мълчаливо с Буда.
На този разговор присъствал Ананда*, и нещо вътре в него започнало да се бунтува. Той решил: "Това вече е прекалено! Човекът пита за Бога, а Учителят му говори за коне". Разсъждавайки си така вътре в себе си, Ананда не можел да не забележи каква тишина се възцарила наоколо, какво велико мълчание настъпило! То било почти осезаемо. Ананда гледал лицето на Буда и лицето на човека, което пред очите му се променяло! Буда отворил очи, а човекът останал в това състояние още час. Лицето му било умиротворено и светло.

Като отворил очи, човекът докоснал краката на Буда с дълбока признателност, благодарил му и си тръгнал.
Когато той излязъл, Ананда попитал Буда:
— За мен е непостижимо! Той пита за Бога, а ти му говориш за коне.
Видях как той се потопи в дълбоко мълчание. Сякаш бе живял с тебе много години. Дори аз до този момент не познавам такова мълчание! Такова единение! Какво общуване! Какво му предаде? Защо той толкова ти благодари?
Буда отговорил:
— Аз не говорех за конете. Говорех за Божественото. Но за това не бива да се говори направо. Когато видях на какъв кон той пристигна, разбрах, че такъв кон може да избере само истинският ценител. Ето защо му заговорих за конете. Това беше език, който той можеше да разбере, и той го разбра. Той е човек, който се среща рядко. Беше му достатъчно само сянката на камшика. И когато затворих очи, той разбра, че за висшето не бива да се говори. За него може само да се мълчи; и в това мълчание То се познава. Това е трансцедентен опит и той се намира отвъд пределите на ума.

* Ананда е братовчед на Буда и любим негов последовател.
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение ICQ Номер
tanariil



Регистрирация: Aug 24, 2003
Мнения: 152
Местожителство: hell

МнениеПуснато на: 15 02 2005 20:09
 Заглавие:
Отговорете с цитатВърнете се в началото

клю4овите думи, осигуряващи съществуването на Бог в този разказ ми се струват две - кон и камшик. махайки коя да е от тях от разказа, бог отива в страната на 4удесата.

_________________
"От теб, скъпи чичо, съм усвоил тази полезна способност - да използвам и най-благочестивото - пфу! - намерение в интерес на родното ни Пъкло." ; из писмо до Screwtape на Пламен Сивов
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
Bojanivlady



Регистрирация: Feb 12, 2005
Мнения: 35

МнениеПуснато на: 16 02 2005 20:54
 Заглавие:
Отговорете с цитатВърнете се в началото

О, Танариил, Вие ме удивлявате, нима и към будистките души посегнахте? Да не Ви отпускат сатанистки бонуси и премии за друговерци? Но, с будистите не сте уцелили. За истинския будист, Вие не съществувате, както и Бог между другото.
Всъщност, Бог е Нищо, само като е решил да се изяви, е направил една Божествена Реалност, която е далече от тази, която ние обикновените хора можем да си представим.
Смисълът на приказката насочва вниманието към нещо друго, което явно Ви убягва, но така е с будистките приказки, затова и не съм им и голям почитател.


Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
tanariil



Регистрирация: Aug 24, 2003
Мнения: 152
Местожителство: hell

МнениеПуснато на: 03 03 2005 13:41
 Заглавие:
Отговорете с цитатВърнете се в началото

Ами Вие го казахте - за будистите Бог не съществува:
Ето по кое Танариил разбра, 4е дадената от nadejba "будистка прит4а" не е будистка и затова тя посегна на смисъла и то посегна съвсем по будистки, а не по сатанински. Танариил не е посягала на будистките ду666и, тя ги подкрепи. И е уцелила съвсем то4но. Бог не съществува за будистите, както и за Танариил (сатанински бонус).

_________________
"От теб, скъпи чичо, съм усвоил тази полезна способност - да използвам и най-благочестивото - пфу! - намерение в интерес на родното ни Пъкло." ; из писмо до Screwtape на Пламен Сивов
Вижте профила на потребителяИзпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:      
Създайте нова темаНапишете отговор Truden Web Site Форуми » Будизъм Иди на страница 1, 2, 3  Следваща


 Идете на:   



Следващата тема
Предишната тема
Можете да пускате нови теми
Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by © phpBB :: FI Theme :: Часовете са според зоната GMT + 2 Часа