Затвори Премести

Трудно Знание: Кое е основното в Трудното Знание?

Публикувано от Truden - 03 02 2005 в 13:16 BG

1) Има Бог и Той е Добро
2) Пътят към Бога е Любов
3) Има човек и той е Зло
4) Пътят на човека е Невежество
5) Невежеството е Зло
6) Мъдростта е Добро
7) Всяко нещо живее благодарение на Бога
8) Не всяко нещо се завръща в Бога
9) Само идващото от Бога се завръща в Него
10) Роденото ТУКА, си остава Тука
11) Роденото в Бога се завръща в Бога
12) Роденото от Бога се нарича Син на Бога и е отделна Същност.
13) Всяка Същност е непроменима
14) Всяка Същност е движима от себе си - Божието се движи от Бога, човешкото - от човека.
15) Бог е Непроменим
16) Синовете Божи са Непроменими
17) Човек е непроменим. Човечеството се променя от Бога, с броят на присъстващите в него Божии Синове.
18) Непроменимостта на Същностите, изключва наличието на ГРЯХ.
19) Липсата на ГРЯХ, изключва ВИНА
20) Липсата на ВИНА, изключва ОСЪДИТЕЛНОСТ
21) Липсата на ОСЪДИТЕЛНОСТ изключва ОМРАЗАТА
22) Липсата на ОМРАЗАТА е основата на Любовта

23) Има Един, Който Сънува
24) Този Свят е Негов Сън
25) Всеки Син Божи е Едно Събуждане на Единият, Който Сънува
26) От горното следва, че Синът не е различен от Отца
27) Това, което не се събужда е СЪНУВАНО
28) Сънят се анихилира в Любов, чрез Анализ
29) Всяко осезание докладва за фалшивост
30) Всяко видяно нещо в Съня не е Сънуващият
31) Всяко помирисано нещо в света не е Сънуващият
32) Всяко допряно нещо в света не е Сънуващият
33) Всяко вкусено нещо в света не е Сънуващият
34) Всяко чуто нещо в света не е Сънуващият
35) Анализът на осезанията трябва да включва и тялото, защото и то е включено в тях.
36) Всеки Анализ започва от вън
37) Всеки Анализ трябва да завърши Вътре
38) В човека е поставена Надежда, и това е единственото Добро в него
39) Човек не познава Истинската си Същност
40) Всеки трябва да мисли за себе си, като за Сънуващ
41) Сънуващият не ИСКА благата на Съня, а търси изходът от него
42) Изходът започва от Любовта
43) Когато човек е в Любов, той е постигнал благото на Съня, и живее в Радост
44) Радостта е недостижима, когато стремежът към нея е поставен в благата на Съня.

45) Всеки който разбира горното, ще го направи свой живот
46) Всеки който не разбира горното, не бива да се бунтува срещу него.
47) Всяко отричане носи мъка.
48) Приемането живее в Смирения и носи Радост
49) Извършителят и деянието са две различни неща
50) Всяко нещо в света произхожда от разбиране и убеденост
51) Детето не носи вина за своето неразбиране. Това е валидно и за възрастният човек
52) Който обича децата, обича всички хора
53) Който не обича всички хора, не обича децата
54) Любовта не е ПРИВЪРЗАНОСТ
55) Любовта с главно "Л" е състояние на Духа
56) Няма степени в Любовта
57) Всичко което не е Любов е ОМРАЗА
58) Което човек поставя между Любовта и Омразата е за собствено морално удобство
59) Който Обича, не разделя
60) Който Разделя - мрази
61) Всяко РАЗБИРАНЕ е УДОБСТВО
62) Всяко УДОБСТВО е застой
63) Никое движение не е достигнало крайната си точка, ако не завършва в Покой
64) Застоят не е Покой
65) Всяка Просветленост минава през Смъртта.
66) Не търси Смъртта. Тя се дарява.

67) Всичко, което не разбираш,е това, което все още нямаш
68) Всичко, което разбираш, е това, което все още ти пречи
69) Думите лъжат
70) Вкусът е Знание
71) Смисълът се променя
72) Онова е Непроменимо
73) Пътници се срещат на Пътя
74) Домошарите умират в леглата си
75) Никой не отива при Бог
76) Бог прибира своите от Пътя си
77) Не ИСКАЙ
78) Подарявай се
79) Всеки срещнат човек е част от твоя живот. Не осъждай живота си.
80) Всеки срещнат човек е част от твоя живот. Обичай живота си.
81) Всеки срещнат човек е потенциален Бог, защото Бог идва в света като човек
82) Не мрази човекът срещу тебе, за да не намразиш Бог
83) Обичай Бога
84) Обичай човекът
85) Не бъркай своята любов с Божията Любов
86) Всичко е както трябва да е
87) Не можеш нищо да промениш
88) Насочи желанието за промяна към себе си.
 

Връзки

· Търсене в Трудно Знание
· Статии от Truden


Най-четена Статия Трудно Знание:
За Доброто в нас

Оценка за Статия

Средна Оценка: 4.10
Гласа: 19


Моля, използвайте допълнението и гласувайте за тази статия:

Отличен
Много Добър
Добър
Среден
Слаб


Запази


 Принтирай  Принтирай



Коментарите са на публикуващият ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Re: Кое е основното в Трудното Знание? (Оценка: 1)
от Shelly в 05 11 2016 в 20:16 BG
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
73)Пътници се срещат на Пътя а ако не си на Пътя, ако само сънуваш? как да разбереш и как да се събудиш


[ Отговорете на Това ]


Re: Кое е основното в Трудното Знание? (Оценка: 0)
от МАРКОС в 30 01 2008 в 10:35 BG
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Има Бог и Той е Живот!
Пътят към Бога е Знанието
Има човек и той е осъществяващ се
Пътят на човека е съвършенство
Съвършенството е необходимост
Мъдростта е пулса на Живота
Всяко нещо трябва да пребъдва в Бога
Всяко нещо е сътворено от Бога и се завръща в Него
Роденото тука трябва да се слее с Него
Роденият от Него се нарича Син Божий и е Негова Същност
Неговата Същност е - ТОЙ Е!
Всяка Същност е екзистенц, Тя е самата Себе Си
Бог у Бога, а Човекът - Син Божий
Бог е Непроменим, но изявите са Му различие в единство
Синовете Божий са неизменни носители в отговорност, на това което в битието трябва да се осъществи
Човекът е развиващият се в земното битие и чрез присъствието на Божиите Синове, чрез тях той се учи на Любов, Мъдрост, Истина И Свобода!
Същността изключва наличието на "грях". "Грехът" е падането на Духа в материята, когато материята започва да приема вибрациите на Духа.
Липсата на грях се нарича-съвършенство!
Съвършеният е изходил пътя до Голгота.
В съвършената любов страх няма тя е основа на Любовта!
Синът Божий става Синовен и Той е вече Единосъщен с Отца.
Всичко във Вселената е дейно и законът на Духа не търпи пасивност и застой!
Анализът трябва да премине в проницание, защото Любовта е жертва, Мъдростта е знание, Истината - откровение, Свободата е Живот!
......
Всеки анализ е знание отвън
Всеки анализ като прозрение трябва да завърши - вътре, но като Слово което става плът е Синът Божий или действащата сила на всевластното Слово!
......
В човека е вложено Диханието Божие - Живият Бог, Безпричинният - тайнството между човек и Бог, великата алхимия на превръщането на човека в бог. Къде? На земята.
......
Мъдростта е сънят на боговете, Любовта е Универсалната същност, тя е Универсума в приложност, Истината е Мировата даденост на съпричастност с Отец!
......
Огнената клада на битието е - "болката" от която трябва да се освободим, защото Радостта е нашата усмивка.
....
Великата любов е велико отричане!
....
Смирението е тайната на осъществяващият се човек.
....Неосветеното знание - е "тамас" - тъмнина, осветеното знание е - светлина. на него не му трябва лампада, то само си свети!!!
.....
Смъртта ни дарява с безсмъртие; възкресението ни дава олтар - Книгата на живота; възнесението ни дава право на съпричастност със Бог, защото Неговото пришествие - не от небесата, а от инобитието, което е най-реалното битие - ни дарява с Живота!!!
......
ИСКАЙТЕ И ЩЕ ВИ СЕ ДАДЕ - ПЪТ ЗА СЕБЕНАДМОГА!

ТЪРСЕТЕ И ЩЕ НАМЕРИТЕ - В СЕБЕЖЕРТВА - ИСТИНАТА!

ХЛОПАЙТЕ И ЩЕ ВИ СЕ ОТВОРИ - ЩЕ СЕ ОТВОРИ ГРОБНИЦАТА НА ВЪЗКРЕСЕНИЕТО! ЖИВИЯТ ХРИСТОС!


ЧОВЕКЪТ Е РОДЕНО БЪДЕЩЕ!!!




[ Отговорете на Това ]


Re: Кое е основното в Трудното Знание? (Оценка: 1)
от AnaVrin в 28 02 2007 в 19:51 BG
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение | Дневник)
Искам да напиша първичната си реакция,прясното впечатление от първия прочит.Всъщност идват ми асоциации,които почти се сблъскват и не знам коя да бъде първа!Подозирам:),че трябва да прочета още веднъж,но аз съм нетърпелив човек и мисля-понякога приоритет има изначалната представа(поне аз я усещам по-силно).Та по същество-сещам се за Библията,книгата на Робърт Бах"Илюзии" и един филм("Специалин доклад"),във връзка със сънищата и провидците.Не мисля,че всеки търси изход от съня,дори лош да бъде той.Аз съм имала много емоционални сънища,от които не съм искала да се събуждам,защото съм вярвала,че съм много нужна в тях или че ще съм щастлива там.Бяха толкова реални,осезателни сякаш се гледах отстрани,беше странно и приятно и винаги е,като се замисля...а що се отнася до невежеството(то ми е една от любимите теми за размисъл) в него виждам бегли следи от невинност и наивност,които в никакъв случай не са оправдание,но все си мисля,че тези-невежите,са щастливи в своето невежество-всеки човек по малко е невеж, и това не го казвам за удобство(на мен рядко ми се случва да усетя истински и пълноценно значението на този термин),а защото човешкият ум или душа ,или единството от 2те дори,не може да обхване в цялост мъдростта на вселената,за трансцедентните опити на някои няма да говоря,това са просто догадки!И да се върна на анихилацията-във физиката{доколкото си спомням,въпреки че туй е спорно:)}тя е мигновена реакция между частица и нейната античастица,при което в крайна сметка и двете изчезват.Как тогава сънят се анихилира в любов?


[ Отговорете на Това ]


Re: Кое е основното в Трудното Знание? (Оценка: 1)
от grisho в 30 09 2005 в 09:12 BG
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)
Прочетох с интерес постулатите на Трудното знание.Впечетлен съм.Провокират ме да се замисля над много неща-такива,които вече съм приел за себе си(не съм много сигурен,че ги има) и такива над които още се чудя.Всяка една от тези 88 точки е изпълнене със съдържание.Не крия,че при прочитането на някои от тези постулати(да ме извини Труден,но думичката много ми харесва) подскачах от удоволствие,защото те препотвърждаваха някои от основните принципи,които споделям.
Прочетох с интерес и коментарите.Веднага се сетих за една мисъл на Волтер от "Философски речник":"Нещастният човешки род е така устроен,че онези,които вървят по утъпкания път,винаги хвърлят камъни по хората,които прокарват нови пътища."
Който е удовлетворен от някоя от утвърдените философски системи или религии с много последователи,моля,няма лошо в това да прегърне идеите им и да ги следва.Но не виждам защо трябва да се упрекват хора,които търсят собствен път в обяснението на всичко онова,което Е.Още повече,когато разсъжденията на тези хора са лишени от претенции за изключителност и неповторимост.
Всяка философия,всяка религия е просто един вид работна хипотеза.


[ Отговорете на Това ]


Целта не е систематизиране в 88 точки (Оценка: 1)
от Truden в 04 02 2005 в 17:10 BG
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение | Дневник) http://truden.truden.com/
Не съм имал за цел да СИСТЕМАТИЗИРАМ Трудното Знание в 88 точки.
Както е записано в заглавието на Статията, това е основното на което стои това Знание.

Разделянето в четери групи е за по-лесно четене, и ориентиране в текста.
Има малки техники, внасящи удобство в един текст, които предразполагат към по-пълното му усвояване.
Не твърдя, че това би помогнало на всеки да стигне до написаното, още повече ако някога се е подвизавал под псевдонима Albedo_Rubedo ;-)

Пропуснал съм да забраня коментарите за анонимни, но поне можеше да поставиш името си отдолу...
Сега вече е късно :-)


[ Отговорете на Това ]


Re: Кое е основното в Трудното Знание? (Оценка: 0)
от Неизвестен в 04 02 2005 в 12:44 BG
Двете най-важни форми на мисловни разстройства са:
* разстройство по форма, и
* разстройство по съдържание

Към тези две разстройства се причислява много пъти и трето, а именно субективното разстройство в мисленето.

Разпад на понятията и контаминации:

При разпад на понятията точното значение на някои от тях се губи, а също така и тяхното отчетливо ограничаване от други.
При контаминациите се свързват различни значения, които логично не си принадлежат. Така за страничния наблюдател се създават нелогични, непринадлежащи една към друга свръзки и понятия.

Разкъсано мислене.- То е типично разстройство от определена психопатологична нозология. В един предварителен стадий се наблюдава несвързано и алогично мислене, което по-късно може да достигне дори до неразбираем "брътвеж" и "словесна салата"...
За страдащия от това разстройство съществува смисъл вътре в психотичното изживяване. По-лека форма на разкъсано мислене е скокообразното, при което логичния мисловен ход се прекъсва от алогични "скокове". Среща се при хора с психопатология от определен вид, съвсем рядко в ежедневните разговори.

Инкохеретно мислене (несъгласувано)- отделните мисловни единици не показват съгласуваност една към друга. Среща се при симптомни психози (екзогенни) от аментивен тип. Някои автори са открили, че това разстройство се среща и при ендогенни психози (напр. при мании, или висока степен на "идеен вихър")

Изместване на понятията.- Прави се разграничение между конкретизъм и символно мислене...

Пример за разкъсано мислене; откъс от молитвата на един шизофренен пациент:

" За свещеното жертвуване

Бъди поздравена Мария. Ти си пълна с милост, Господ е с теб; Ти си даващата между децата и щедър е плодът на твоят живот; Исус високохвалебственото слово на Отца. Три пъти прекрасна майка Мария, ти царице на децата, една която мен с всички момчета на една вечно продължаваща жертвеност в лицето на Всевишния, нашия Спасител Исус Христос, Бога на любовта, добротата и преклонението пред Отеца.

Мария ти небесна царице, благослови всички души и най-вече погледни момченцата, които днес ще умрат; които Бог ще извика днес в тайнство, които днес отново ще встъпят в живот, които днес ще получат светото кръщение; които в духа на Светото в Свояьта избраност чрез словото, които в името на Отца са получили преследване и смърт, които ме срещат ежедневно:::+ Тези ги посвети в цялата си отдадеуност на любимия ти младенец Исус, цялата им радост, които те би следвало да притежават, изцяло пред вида на малката им радост в небето: остави ги всичките да бъдат на мен и всички обични съкровища в майчиното ти сърце: всичко за по-голяма чест на триединния Бог и за чест и поучителност на нашия любим младенец Исус.

Амин."

Пациента завърши със самоубийство.



Оставям всичко това без коментар. Направете сравнението, думите могат и да лъжат, но само понякога, чрез дуите могат да се изразяват мисли, а мислите имат съдържание, а съдържанието има съответствия. Тук, от 1 до 88 има идеи, но мислите са със съдържание, което няма съответствия, нито в човека, нито в природата, нито в космоса.

Ницше, в най-тежките си години, е успял да бъде по-подреден и логичен, въпреки тежкото си психо-физично състояние, а тук имаме не само претенции за философия, а за учение, водещо към осъзнаване на Божественото.


Всяка Божествена Идея, е основана на явления и прояви както в Макрокосмоса, така и в природата, и не на последно място- микрокосмоса, и човека, като негов представител. Всяко учение следва да бъде съобразено от определени закони, принципи и причини, като разкрива в предлагания Път, чрез познание на законите, да се овладеят принципите и да се стигне до Причините, сиреч до Бог.

Няма лошо в това, човек да се опитва да търси, да изнамира начини за духовно усъвършенстване, има все още методи за достигане на това духовно развитие, с които човечеството не разполага към настоящия момент, но трябва да сме далече от идеята, че човек може да измисли такива и да ги нарече, както пожелае. Човек може само да достигне до тях, пак по пътя на законите, принципите и причините. Когато провери всичко това, на всички нива на съществуване, и във всички измерения на съществуването, тогава може да сведе едно учение до нещо, което служи като Път към достигане и/или доближаване до Божественото...

Тези, които "свалят" тези знания, и ги "превеждат" на език, достъпен за изучаване, могат много лесно да бъдат познати, и във всички основни световни духовни учения (не казвам религии), това е указано, дадени са определените белези, по които тези хора се разпознават, но в крайна сметка в днешно време нещата се нареждат съвсем по човешки- щом има търсене, ще има и предлагане; невярващи хора просто още не са се родили, така че с вярата на всеки един от нас, би могло да бъде и злоупотребено, но, по наше желание. Винаги има възможност за избор- три възможности има, двете са ни известни...за третата не се е намерил сред хората кръстник, да й даде име.

В крайна сметка, плодовете са тези, които ще покажат, дали едно дърво е плодно или не е.

Пожелавам успех на Трудното учение, земетресения има много, ще се изпробват и неговите основи.


[ Отговорете на Това ]


Точка 67... (Оценка: 1)
от Truden в 04 02 2005 в 06:53 BG
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение | Дневник) http://truden.truden.com/
Галински,
67) Всичко, което не разбираш,е това, което все още нямаш
68) Всичко, което разбираш, е това, което все още ти пречи
Християнството не е първата религия, и е дошла потъпквайки традициите.
Исляма не е последната религия, и е дошла по същият начин.

61) Всяко РАЗБИРАНЕ е УДОБСТВО
62) Всяко УДОБСТВО е застой

Трудното Знание не претендира да е РЕЛИГИЯ.
То е Знание.
Приеми го като Философия, ако ще ти е по-УДОБНО.

46) Всеки който не разбира горното, не бива да се бунтува срещу него.
47) Всяко отричане носи мъка.

Един праведник би трябвало да може да се измъкне от логиката в 88 точки...


[ Отговорете на Това ]


Re: Кое е основното в Трудното Знание? (Оценка: 1)
от Galinskia в 04 02 2005 в 06:20 BG
(Информация за Потребител | Изпращане на Съобщение)

Многообразието на обособили се в себе си, егоистично “учения”(без връзка с традицията) е израз на деградация и декаденс. Както е по Плотин всякo обособило се в себе си нещо и въобразило си своята самодостатъчно е зло, то е изгубило връзката си с Единното.
От тук и въпросът мие имаме ли нужда от размиване , разпадане на православният дух като последствие от появата на това “ново знание”. Помага ли то или обърква още повече търсещият опора човек.
За съжаление един от белезите на упадък на духа по наше време е липсата на идентичност (разкъсване на традицията) което е и разпадането на религиозността. Отделяйки се от традицията изпадаме в онази “лоша обособеност” и самозатвореност без път към другите. Връзката между поколенията се осъществява чрез обгрижване за старото а не чрез произволно продуциране на ново което не иска и да хае за това, което е било. Това е единствено и само самозалъгване за самодостатъчността си посочена по горе. Това е разпадане и на църквата като Тяло Христово сиреч еднство между хората в Бога. Странно е как с лека ръка понякога се отказваме от традицията за коят оса се грижили преди нас и решаваме да се отделим ,отцепим.
Първоначално ми казха че сйтът е правослвен и затова се зараавах да го посетя но в последствие се оказа че той представя нещо много смътно (откъснато от всякакви традиции с претенцията за самостойност ) която претенция не е защитима поради наличието на безпринципно обединени множество познати религиозни положения от изток и запад (може би не целенасочено, а безсъзнателно ). Аз не отричам добронамереността, но не ми се нрави това забъркване на и без това обърканата религиозност , на човек му трябва да се обвърже с дълбоките традииции затова ми е чуждо новото, намирисва ми на тази вълна на разложение поради разпадането на традиициите в религията днешно време и появата на уж нови учения които са съвсем прозрачни в безсилието си да изразят нещо ново ,но все пак вярват самодоволно в правото си.
В една ситуация в която виреят различно манипулации на привидно религиозна основа ,при наличието на дестки секти претендиращи за христови църкви а далеч от традицията ,изкривяващи християнството, при появата на разни “нови епохи” в религиозното съзнание , теософии ,антропософии от най-пошъл тип при разните живи учители които ти показват светлината сртещу известна солидна сума в кеш. При такава ситуация на нарастваща духовна криза иьзпадане на човешкият дух в объркване и помрикване е нужно дасе обърнем към традицииите които ни остават единствена опора и който осветяват нищетата на “новоте учители” (разните Висарионовци в различните географски ширини). Отвратен съм от всяка форма на религиотворчество (болна мистика)Затова аз се стремя да се обгрижа за православието за онова, което надявам се знаем ни е завещано от Отците на църквата.
Така че не съм склонен да оценя положително поредното посегателство върху традицията ,поредната загуба на идентичност.



[ Отговорете на Това ]